Jouw documentenchecklist!

Tijdens de inschrijfprocedure vragen we je persoonlijke documenten te uploaden in je klantdossier. Welke documenten we van je nodig hebben, is afhankelijk van je inkomenssituatie. Er zijn een aantal punten waar je op moet letten bij het verzamelen van je documenten. Op deze pagina vind je al enkele tips. Ga je inschrijven voor een woning in het middenhuursegment? Dan geldt het volgende extra aandachtspunt:

  1. – UWV arbeidsverleden
  2. Bij je inschrijving wordt gevraagd om een UWV arbeidsverleden te uploaden. Deze kun je via de website van het UWV downloaden. Download je arbeidsverleden zonder je BSN erop. Bij de aanvraag, kun je uitvinken dat je BSN zichtbaar is.

 

Tips & tricks

Datum ondertekening van het document
Documenten mogen niet ouder zijn dan 3 maanden op het moment van uploaden.

Geldigheid
Om echtheid van de documenten te waarborgen, worden word-bestanden niet in behandeling genomen. Zorg ervoor dat je alle documenten als PDF uploadt in je persoonlijke klantdossier.

Veiligheid en e-mail
Het klantdossier is een veilige omgeving waarin je zelf je gegevens en documenten kunt beheren. Documenten die per e-mail worden aangeleverd kunnen niet verwerkt worden en zullen direct worden verwijderd.

Identiteitsbewijs
Je identiteit controleren we op de dag van de sleuteloverdracht met behulp van speciale software. Het is dus niet nodig om op voorhand een kopie van je identiteitsbewijs te uploaden. Een rijbewijs wordt niet gezien als een geldig identiteitsbewijs, zorg er dus voor dat je een geldig paspoort of identiteitsbewijs meeneemt.

Identiteitsfraude

Mocht het toch voorkomen dat we een kopie van je identiteitsbewijs opvragen voor handmatige verificatie en certificering, zorg er dan voor dat je een kopie aanlevert die is gemaakt met de KopieID app van de Rijksoverheid. Hiermee kun je een kopie maken waarop het BSN en de pasfoto niet zichtbaar zijn. Op deze manier hoeven we minder gegevens op te slaan en kunnen we identiteitsfraude tegengaan.

Meer over KopieID